Viktig informasjon om koronavirus

Smittevernregler for trening i Friskliv Jæren

Grunnet smittevernhensyn vil det være noen endringer ved høstens treninger. Vi gleder oss veldig til ny oppstart og er trygge på at vi alle klarer å overholde disse føringene sammen. Vi setter derfor stor pris på at du tar deg tid til å lese gjennom dette skrivet.

Først og fremst gjelder følgende regel:

  1. Du kan kun delta på trening dersom du er helt symptomfri. Hold deg hjemme hvis du har symptomer forenlig med koronavirus.
  2. Dersom du er i karantene eller isolasjon kan du IKKE trene hos oss. Vi anbefaler at du gjør egentrening hjemme.
  3. Dersom du har reist utenfor Norge ber vi deg om å vente 10 dager før du møter på trening.

 

Påmelding:

Det vil denne høsten være påmelding i forkant av hver trening. Dette gjøres ved at du sender en sms til instruktøren, telefon nr står oppført på timeplanen, samme dag som treningen holdes. Dette gjør vi for å unngå at vi overstiger max-antall som er satt på trening og for å ha kontroll på eventuell smittesporing dersom det skulle være nødvendig. Du får KUN beskjed dersom du IKKE får plass og treningen er full. Timeplan med nr finner du her: Timeplan.

 

Trening i sal

  • Oppmøte max 10 min i forkant av trening
  • Alle må sprite hender når de kommer inn
  • God hånd hygiene - vask hender grundig med såpe og vann før og etter trening
  • 1 meter avstand - ved hard kondisjonstrening 2 meter avstand
  • God apparat- og utstyrshygiene – husk å vaske/tørke av utstyr etter bruk
  • Ta med eget håndkle
  • Egen drikkeflaske fylt med vann hjemmefra
  • Ta med egen matte, dersom du har – gjelder Body and mind og Yoga.
  • Det blir ikke servert kaffe før eller etter trening. Dere er velkomne til å ta med egen og nyte denne ute.

 

Spinning

  • Oppmøte max 10 min i forkant av trening
  • Alle må sprite hender når de kommer inn
  • God hånd hygiene - vask hender grundig med såpe og vann før og etter trening
  • 2 meter avstand – syklene er plassert med riktig avstand
  • God apparat- og utstyrshygiene – husk å vaske/tørke av utstyr etter bruk
  • Ta med eget håndkle
  • Egen drikkeflaske fylt med vann hjemmefra
  • Det blir ikke servert kaffe før eller etter trening. Dere er velkomne til å ta med egen og nyte denne ute.

 

Styrketrening i apparater

  • Oppmøte max 10 min i forkant av trening
  • Alle må sprite hender når de kommer inn
  • God hånd hygiene - vask hender grundig med såpe og vann før og etter trening
  • 1 meter avstand - ved hard kondisjonstrening 2 meter avstand
  • God apparat- og utstyrshygiene – husk å vaske/tørke av utstyr etter bruk
  • Ikke lov å rullere på flere apparater samtidig. Gjør deg ferdig og vask godt etterpå.
  • Ta med eget håndkle
  • Egen drikkeflaske fylt med vann hjemmefra
  • Det blir ikke servert kaffe før eller etter trening. Dere er velkomne til å ta med egen og nyte denne ute.

 

Utetrening

  • 1 meter avstand - ved hard kondisjonstrening 2 meter avstand
  • God apparat- og utstyrshygiene – husk å vaske/tørke av utstyr etter bruk
  • Egen drikkeflaske fylt med vann hjemmefra
  • Ta med sitteunderlag
  • Det blir ikke servert kaffe før eller etter trening. Dere er velkomne til å ta med egen og nyte denne ute.