Koronavirus

Her finn du alt om koronapandemien og vaksinering i Hå kommune

Siste nytt Vaksine Informasjon

 

Frisk & Sterk - for deg over 60 år

Friskliv Jæren har nå egne gruppetilbud for deg over 60! Treningene har fokus på hele kroppen og inneholder både styrke-, utholdenhet- og balansetrening. Frisk & Sterk vil bli ledet av fysioterapeuter og sertifiserte instruktører. Det blir i tillegg arrangert felles lunsjer og fagdager utover høsten.

For hvem? 

Treningen passer for alle over 60 år som ønsker å være fysisk aktiv og sosial sammen med andre. Kroppen og psyken har godt av fysisk aktivitet og trening uansett alder. Ved å være i fysisk god form vil du i større grad kunne være aktiv i eget liv og klare deg selv. Og, uavhengig av alder, vil fremgangen komme fort.

Det er aldri for sent å komme i gang! 

Hvorfor være fysisk aktiv?

  • Det er sosialt og gøy!
  • For å kjenne deg sprekere og sterkere
  • For å kunne fortsette å gjøre det du liker, som å gå på tur i skog og mark eller dra på hytta
  • For bedre helse og bedre søvn
  • For mindre risiko for fall og brudd
  • For bedre konsentrasjon og bedre hukommelse
  • For bedre livskvalitet


Timeplan

Du kan delta på Frisk & Sterk-treninger på tvers av kommunegrensene!
Bare husk å meld deg på før trening (se Frisk & Sterk timeplanen under)

Frisk og Sterk TIMEPLAN (PDF, 516 kB)

Time kommune (Vardheihallen)

  • Mandag og torsdag kl. 10.30-11.30
    (tlf. 477 58 281)

Klepp kommune (Kleppeloen)

  • Tirsdag kl. 10.00-11.00
    (tlf. 474 74 695)

Gjesdal kommune (Ålgårdhallen)

  • Tirsdag og fredag 10.30-11.30
    (tlf. 947 81 631)

Hå kommune (Nye loen)

  • Mandag kl. 10.30-11.15
    (tlf. 992 14 914)

 

Publisert 09.09.2021

 

 

Påmelding til høstens søvnkurs har startet! Les mer her

Publisert 10.08.2021

 Er du mellom 18 og 30 år og vil komme i gang med trening? Da kan Friskliv UNG-trening være for deg!

Publisert 08.06.2020
Trening ute hanabergmarka

Grunnet smittevernhensyn vil det være noen endringer ved våre treninger. Vi ber deg om å sette deg inn i disse endringene før du kommer på trening. Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å lese gjennom dette skrivet og vi er trygge på at vi alle klarer å overholde disse føringene sammen.

Først og fremst gjelder følgende regel:

  1. Du kan kun delta på trening dersom du er helt symptomfri. Hold deg hjemme hvis du har symptomer forenlig med koronavirus.
  2. Dersom du er i karantene eller isolasjon kan du IKKE trene hos oss. Vi anbefaler at du gjør egentrening hjemme.

 

Påmelding:

Det er nå påmelding i forkant av hver trening. Dette gjøres ved at du sender en sms til instruktøren samme dag som treningen holdes. Telefonnummer står oppført på timeplanen. Dette gjør vi for å unngå at vi overstiger maks antall som er satt på trening og for å ha kontroll på eventuell smittesporing dersom det skulle være nødvendig. Du får KUN beskjed dersom du IKKE får plass og treningen er full. Timeplan med telefonnummer finner du her: Timeplan.

 

Trening i sal

  • Oppmøte maks 10 min i forkant av trening
  • Alle må sprite hender når de kommer inn
  • God håndhygiene - vask hender grundig med såpe og vann før og etter trening
  • 1 meter avstand - ved hard kondisjonstrening 2 meter avstand
  • God apparat- og utstyrshygiene – husk å vaske/tørke av utstyr etter bruk
  • Ta med eget håndkle
  • Egen drikkeflaske fylt med vann hjemmefra
  • Ta med egen matte, dersom du har – gjelder Body and mind og Yoga.
  • Det blir ikke servert kaffe før eller etter trening. Dere er velkomne til å ta med egen og nyte denne ute.

 

Spinning

  • Oppmøte maks 10 min i forkant av trening
  • Alle må sprite hender når de kommer inn
  • God hånd hygiene - vask hender grundig med såpe og vann før og etter trening
  • 2 meter avstand – syklene er plassert med riktig avstand
  • God apparat- og utstyrshygiene – husk å vaske/tørke av utstyr etter bruk
  • Ta med eget håndkle
  • Egen drikkeflaske fylt med vann hjemmefra
  • Det blir ikke servert kaffe før eller etter trening. Dere er velkomne til å ta med egen og nyte denne ute.

 

Styrketrening i apparater

  • Oppmøte maks 10 min i forkant av trening
  • Alle må sprite hender når de kommer inn
  • God håndhygiene - vask hender grundig med såpe og vann før og etter trening
  • 1 meter avstand - ved hard kondisjonstrening 2 meter avstand
  • God apparat- og utstyrshygiene – husk å vaske/tørke av utstyr etter bruk
  • Ikke lov å rullere på flere apparater samtidig. Gjør deg ferdig og vask godt etterpå.
  • Ta med eget håndkle
  • Egen drikkeflaske fylt med vann hjemmefra
  • Det blir ikke servert kaffe før eller etter trening. Dere er velkomne til å ta med egen og nyte denne ute.

 

Utetrening

  • 1 meter avstand - ved hard kondisjonstrening 2 meter avstand
  • God apparat- og utstyrshygiene – husk å vaske/tørke av utstyr etter bruk
  • Egen drikkeflaske fylt med vann hjemmefra
  • Ta med sitteunderlag
  • Det blir ikke servert kaffe før eller etter trening. Dere er velkomne til å ta med egen og nyte denne ute.